Tuesday, April 3, 2007

優雅的蘇格蘭君子 - 亞當的話


朋友安德魯好奇的問我亞當是怎樣的人
我說
溫柔
細心
善於聆聽
敏感

如果真要形容的更具體
那大概是他所帶有的蘇格蘭血統所散發的氣質吧
其實這句話不是我說的
這句話是我娘的感受
母親大人說
嗯...亞當很有他那歐洲後裔的氣質


這大概也是為甚麼
他會和一般的澳洲人有點落差
尤其是在他從歐洲尋根回來之後
他更對自己身上的歐洲血統
深感欽慕驕傲

從安德魯的語氣
我可以感受到他既羨又嫉
我娘更是百般交代我
這麼好的男人
一定要自己收好好

其實亞當吸引我的除了他的藍眼睛之外

就是他對事情的看法
這都可以從他所說過的話中來窺見
亞當的第一句名言大概就是當我問他為甚麼喜歡我
他回答說他喜歡的是在我眼睛背後的我
I like what is behind your eyes
因為眼睛是靈魂之窗
言下之意
讓他動情的是我靈魂
也就是我生命的核心

前天他寄了這麼一則短訊給我
Your words touch my heart
你的話語觸動了我的心
Your energy resonates within my soul
在我的靈魂中我感到你的能量和我的共鳴
Our connections breaks boundaries and comforms only to one -ness
我們之間的連結打破了人與人之間的隔閡,直接印證了"一體"的實際存在
Hand in hand or oceans apart we are togather ,spiritualy united
不管是兩手相攜還是相隔天涯,我們在靈性上都是聯合不可分離的
I love you
我愛你
From my heart to your heart
從我的心到你的心
Your friend
你的朋友
Your Lover
你的愛人
Your partner
你的伴侶
Adam
亞當

透過簡訊他可以是如此大方的表白他的心意
當我們一起出外的時候
我們會比較拘謹
而他總會不時很婉約的投來深情的眼神
當只有我們兩人的時候
大部分的時間
我們就是在享受彼此的臨在
溫柔的相擁
靦腆的相親
一直的相愛

寫亞當和我也已經寫了一個月
大概大家對他已經有一個印象
我有個好奇的問題想問大家
你們覺得這位優雅的蘇格蘭君子
我親愛的亞當今年幾歲呢?


這個問題的謎底
預計下週揭盅
在這之前
就讓大家猜一猜啦







25 comments:

Anonymous said...

hover:

A man like this who can write such deep words, I guess he is about 40+ near 50 :-)

Anonymous said...

Dear Snuffy,

我都快被你倆的熱力所融化(超感動)
我猜35-40歲左右
這幾句話我可要偷偷學起來備用

祝 幸福

Starsailing

KataTjuta said...

Hi Hover :)

Thanks for your answer :)
You will have the answer next week :)
Adam is very excited about how people response too :)

Thanks :D

KataTjuta said...

Hi Starsailing

我想我們只是兩個超感性的人碰在一起吧
哈哈哈...
但是抱著他的時候真的是很甜蜜就是了
哈哈哈..
我會告訴亞當他的話被你那去用了
他一定會很高興的
謝謝你哦
下個星期給答案:D

KataTjuta said...

截至目前為止
Hover 猜 40+ - 50 取平均值 45
Starsailing 猜 35 - 40 平均 37.5
有意思..有意思

Anonymous said...

俩人的相处最重要是能互相扶持与迁就..
年龄并不是问题...
我猜是25-35之间吧.

KataTjuta said...

Joe

聽你的說法好想你有這一方面的經驗?
我想..你說得有道理
互相的包容是最重要的
即使同年同月同日生
如果不能互相接納
也是行不通的啊
謝謝你的回饋
所以你猜的年齡平均值是30囉
我會記起來的...:)

Anonymous said...

猜中有奖吗Snuffy?
又没有照片,单凭文字去猜年龄,还真有点难度哦,这样好了,我猜他一定是下个星期生日要到了,年过30,但比你年轻,就和我同年好了,那么你也来猜猜我几岁吧!哈哈我要声明,猜中有飞吻哦:)

Anonymous said...

Well, Adam seems to be a romantic guy . To guess his age, it would be rathe r difficult. I would say that he's more mature than his age. He would probably be in his late 20s.

Anyway, I have been in Scotland for about 3 years now and I don't think I have actually seen anyone with a charisma like Adam. I guess it has nothing to do with the origin but the upbringing and mentality of a person.

Anonymous said...

I would like to take a part in this riddle. It is so exciting!!!

I agree with Mr. K. I believe Adam's mentality is not correlated wit his age. From his parents' responses, he may be pretty young, or his parents didn't have to be so surprised about his new love affair. So, I bet he is in his late 20.

SW

以诺 said...

恶男如我,似乎对苏格兰裙底风光较有兴趣,听说一旦穿上此裙,是不准穿内裤的,对吗?

我也来猜猜你爱郎的年华~30岁!猜中的话,你要把他送给我哦!猜不中的话,我要做你们的第三者。

勾勾手指,一言为定。

安傑的秘密日記 J's Closet said...

不知道為什麼,總覺得應該不會太老吧,因為我覺得你給我的感覺也是很單純,人活的越老,可能就不容易保持這份純真,你們兩個這麼Match應該是都是個這樣的人吧,所以我猜他29-31歲之間。

或許也是自己的投射想法吧,我想如果我現在35歲的話,我可能會想找那個年紀的對象吧,哈!

KataTjuta said...

邁你好

哈哈哈我也很想說猜中有獎
但是亞當是很注重隱密的人
你猜他年過三十比我小
ok :)
我猜你32歲
對了要送飛吻過來哦

KataTjuta said...

Mr K

I will tell Adam that he is not that scottish afterall :D ha ha ha
Late twenties :) Hmm interesting I will keep that in record and will give the answer next week :D

I heard that scottland is so cold adam keep wanting to covince me to migrate to Europe with him one of this days what do you think :) ??

Cheers

KataTjuta said...

Ha ha My dearest SW

You are the only one who saw our photo (others please dont be upset I knew SW for more than 15 years now she is a very very dear friend to me) any way he he he and you guess he is in his late twenties I hope the fact that you saw our photo will not affect others decision :D

Cheers

KataTjuta said...

諾諾

哇..你這是穩賺不賠嘛
中不中都有你的好處啦
情人眼裡容不下沙子哦
這道理你該是曉得的啦哈哈哈
不過如果我現是在馬來西亞而且還是單身的話
我一定會嘗試追你的哈哈哈
好好三十
我記起來了
答案下週公告

KataTjuta said...

安傑你好

你這樣說我是再同意不過
人老了還要保有單純還真的是不容易
我人是幾個年紀比我大的
唉...只能說看到他們的計算
我就打退堂鼓了..
亞當的特點就是他單純又有智慧
寫到這裡
我的心頭就覺得暖洋洋的
我真的好愛他啊...
當然...他也深愛著我的...
真感恩哦....

K. Hans Henry said...

我猜,刚踏入三十,因为我喜欢的人是这个岁数,呵呵~

我很喜欢看蓝眼睛~ 感觉他们相似天使~

这个学期哦,大学来了一位教授,也是蓝眼睛的,呵呵,每次我都盯着他看 XD

KataTjuta said...

King Henry

經你提醒
我記得自己也曾經迷戀大學的講師
那時候每個星期的課真的是快樂似神仙
當時還自告奮勇當他的助教
每天在他的研究室轉進轉出
哈哈哈
當年情阿...

看來猜late twenties和三十初的人越來越多喔
嘿嘿...下個星期你們就知道答案啦

目前為止
亞當說他最喜歡猜他可能25歲的
哈哈哈
我沒有要誤導你們的意思喔
繼續猜吧...

KataTjuta said...

Hi Stevie

Thanks for joining in the game :)
Yeah your are right...he is so so so so sweet ....

So you are 28? Well according to the western 7 years cycle theory you are up to some major changes this year so..good luck and follow your heart my friend :)

Big hugs to you !!

Anonymous said...

Well,Adam is wanting to convince you to move to Europe with him.
I must say, Europe is a pretty broad horizon.
Personally, I think Scotland is alright. I am in Edinburgh which brings me slightly to the midlands of the British aisle. Thus, the weather is still mild comparatively to places up north like Aberdeen. But take note that the wind is strong and you would probably encounter 4 seasons in a day( ie sunny,rainy,hailstones all in the same day).
Europe as I said can be anywhere ranging from the sunny Greece to the cold Iceland. I think south of the UK is a good place to live. Depending on where you want to live really. Oh! Take note that for some stupid(alright,not very stupid but I think it's shallow to favour one nationality over the other) reasons, the british people do really love the Australians. I guess it's just the blood eh?!

KataTjuta said...

Hi K

Thanks for the information
Well we will see how our future unfolds and if we happen to visit Europe even just for a holiday I will let you know and may be we can have a cup of cofe :)

Thanks again :)

Anonymous said...

说到经验我没你酱丰富......
因为爱看书很多道理都是看书学来的...哈哈!

KataTjuta said...

Joe

看書也很重要啊
書中自有'顏如玉的弟弟啦'
哈哈

KataTjuta said...

謝謝大家的熱烈回應
答案已經揭曉了
就在最新的文章啦
謝謝你們的參與哦