Sunday, May 6, 2007

給個交代

今晚和前任男友Bubby又在線上碰到
他主動要求和我來web cam
原來今天他換了新髮型

我翻箱倒櫃的找我的web cam
因為亞當搬進來之後
我每天只會盯著他看
兩個人一個房間空間不多
所以會一直把東西收起來省空間
因此web cam已經塵封很久了

好不容易找到
也讓bubby看看我的臉孔
閒扯了一堆
我還是忍不住問了Bubby一句
你對我們的關係對我們的分手
對我們現在各自交往這樣的情況
你還能接受嗎?
他的答覆是
沒甚麼問題啊..

他的男朋友也已經搬進來和他住了
我和亞當同居也已經一個月了
算一算
我們倆分手也才三個月
看到他的答覆是沒問題
我接著說
嗯...我只是想告訴你
不管怎樣..我都會永遠把你當弟弟來愛的
他笑了笑
送上一句謝謝
我透過web cam親了他一下
他有點遲疑
只是對著鏡頭努了努嘴
我對著他用我們慣常的手勢揮了揮
他也是遲疑了一下
也跟著揮了揮

看著他揮手
我的心還是有點酸
如果問我為甚麼
我想
大概就是不捨得這位小弟吧
畢竟他曾經是在我羽翼之下的最珍愛
現在雖然他已經名花有主
但是老人家我還是會擔心別人不會珍惜我家的寶貝啊

那種心情
有點像當媽媽的在婚禮上哭的那種感傷吧

就這樣
我們算是說再見了
下線後
我把他送我的戒指
從我的收藏盒中拿了出來
裡面還有一條代表我們的戀愛的金鏈
戒指掛在鏈上
我默默的端詳著
心中固然還有那一點酸
但是也必須承認
愛情的成分已經流逝了
剩下的是那悠遠的情義

自問
不是說好少寫部落格了嗎?

想到這部落格的前面部分
都是在寫我和bubby分手的經過
今晚和他的相遇
似乎也應該和老朋友們給個交代吧

是阿..
就這樣
20個月的恩愛
變成永遠的情義
如我所說
bubby永遠都會是我親愛的弟弟

看著戒指和金鏈
今夜
我雖心酸
但我淚已乾
這也算是很大的進步吧

回頭
看著我和亞當的愛窩
此刻的我
把戒指和金鏈從新收好
緩緩放下過去的回憶
選擇相信未來的美好....

9 comments:

魅夫 said...

为什么要分手呢?但一切将会过去。祝平安!

Anonymous said...

Hey Snuffy,
It's a suprise to see you on the blog once again. Actually, I still check on your blog occasionally to see if there's any new postings on.
From I first read about your break up with Buddy till you hooked up :P with Adam, I am always amazed by the emotions that you are going through.
Reading your new posting about seeing Buddy on webcam, I do relate a lot to it. My ex boyfriend has a new boyfriend now. It is just a very shite feelings. I just don't know how to explain it. My ex would sometimes tell me about his new boyfriend and I do get a bit imbalance! :S
It has been at least half a year since I last have a date. Perhaps I am just jealous of my ex having a new boyfriend while I hardly have anyone interested with me.
All these things have led to a lot of self doubt and self questioning. I don't know how long it gonna take before I carry myself out of this shit.. But I hope it isn't going to be long.
Good luck with Adam.

K. xx

Anonymous said...

Dear Snuffy,

Good to see you again! Actually, web browsing seems to be more boring without visiting your blog.

This blog was named "Snuffy" and it implies it started with Snuffy and will be ended with Snuffy. I bet Snuffy is never the name used by Adam! You can't go for long with this memory. It's good to learn you've been almost over your previous love episode and head to your brandnew life. Don't feel obliged to write articles. Only if you are willing to share, we are more than glad to receive and to echo.

Life goes on. You've shown us how important it is to examine and treasure ourselves, esp. in hard times, and there is always sunshine after rain. Thanks for your being a positive model for all of us!

Love,
SW

Anonymous said...

看著戒指和金鏈
今夜
我雖心酸
但我淚已乾
這也算是很大的進步吧

回頭
看著我和亞當的愛窩
此刻的我
把戒指和金鏈從新收好
緩緩放下過去的回憶
選擇相信未來的美好....

。。。。。。。。

我跟他挥别时说:
恐怕这辈子我们来不及好好相爱
可能要到“天堂”时候才能相聚了哦
“Love U forever”

呵呵。。。要说永恒
不是在天堂能够在哪里哦?!?!?
是吧。。。

以诺 said...

若你没有告别Bubby,就不会有现在的亚当。

Anonymous said...

原來你也是個蠻感性的人哦~
認識你的人真好~
被你愛的人更好~能得到你的呵護~

秋芸芊 said...

人家都说“明天”会更好,我却认为“现在”会更好。
切记:回忆只是回忆哦!

KC LAM said...

你好。。我叫丹米,

从朋友dino的部落看到你的link,
就进来打个招呼。。

===

你的故事很真实感人。。。

Anonymous said...

因为幸运,所以从jackie的「无人角落」里发现了你得blog,觉得你写得很不错!继续加油哦!:P